MITY na temat ODCHUDZANIA

Odchudzanie... Przed latem, lecz nie tylko, u większości z nas przychodzi ogromna chęć jak najszybszego zrzucenia wagi. Zaczynamy różne diety, ćwiczenia i pijemy herbatki odchudzające. Czy na pewno są to zdrowe sposoby? A co jeśli powiem, że robisz to źle? Niektóre, bardzo popularne sposoby na odchudzanie mogą wcale nie pomagać w zrzuceniu wagi, a nawet ją podnieść! W dzisiejszym wpisie chcę obalić kilka mitów na ten temat. Jeśli jesteście ciekawe, zapraszam! (W komentarzu daj znać co ty sądzisz na temat sposobów na odchudzanie ;).)


Przy każdej diecie TRZEBA uprawiać sport

NIEPRAWDA! Jeżeli jest to dieta bardzo nisko kaloryczna, wręcz nie powinno uprawiać się sportu. Dlaczego? Dostarczamy sobie zbyt mało kalorii, a nadmierny wysiłek fizyczny w takim przypadku, może nam przyprawić bólów głowy, czy zasłabnięć. Pamiętajcie, że niedobory mogą być groźne dla naszego zdrowia i życia.

Owoce są dobre na odchudzanie

Niestety, nie zawsze tak jest. Co prawda, owoce zawierają mało kalorii, ale za to mają bardzo dużo  węglowodanów: fruktozy i glukozy. Owoce szczególnie niewskazane przy odchudzaniu to banany, arbuzy, winogrona, melony i gruszki, ale zamiast nich mogę polecić wam  jabłka, śliwki, porzeczki, grapefruity, pomarańcze, poziomki, jeżyny i jagody.

Ziemniaki, chleb, makarony są tuczące

To kolejny mitem z którym bardzo często się spotykam. Te produkty wcale nie zawierają dużej ilości kalorii, ale trzeba zwracać uwagę na to z czym je jemy - sosy, masło, margaryna. To właśnie te składniki powodują przyrost wagi.

Ciemne pieczywo jest mniej kaloryczne niż jasne

 Wartość energetyczna pieczywa z mąki pełnoziarnistej oraz z mąki pszennej jest bardzo zbliżona, czyli wynosi ok. 230-250 kcal/100g. Można byłoby nawet powiedzieć, że kromka pieczywa jasnego jest mniej kaloryczna niż kromka pieczywa ciemnego. Pomimo to pieczywo pełnoziarniste jest zdecydowanie bardziej polecane w dietach redukcyjnych ze względu na ich wyższą wartość m.in. niektórych witamin z grupy B, witaminy E, magnezu, żelaza, cynku i ma wyższą zawartość błonnika pokarmowego.


Wszystkie tłuszcze są zabójcze dla naszej sylwetki 

Zupełny brak tłuszczu może spowodować poważny upadek na zdrowiu. Należy nauczyć się rozróżniać dobre tłuszcze (ryby, orzechy) od tych złych (produkty pochodzenia zwierzęcego).
Nieprawda. Brak tłuszczu może mieć poważne skutki zdrowotne dla organizmu (zaparcia, problemy hormonalne). Należy tylko rozróżniać tłuszcze dobre (oleje, morskie ryby, orzechy) i złe (zawarte w produktach pochodzenia zwierzęcego, z wyjątkiem ryb).

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/abc-odchudzania/Odchudzanie-prawdy-i-mity-o-dietach-i-odchudzaniu_37968.html

Nieprawda. Brak tłuszczu może mieć poważne skutki zdrowotne dla organizmu (zaparcia, problemy hormonalne). Należy tylko rozróżniać tłuszcze dobre (oleje, morskie ryby, orzechy) i złe (zawarte w produktach pochodzenia zwierzęcego, z wyjątkiem ryb).

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/abc-odchudzania/Odchudzanie-prawdy-i-mity-o-dietach-i-odchudzaniu_37968.html
Nieprawda. Brak tłuszczu może mieć poważne skutki zdrowotne dla organizmu (zaparcia, problemy hormonalne). Należy tylko rozróżniać tłuszcze dobre (oleje, morskie ryby, orzechy) i złe (zawarte w produktach pochodzenia zwierzęcego, z wyjątkiem ryb).

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/abc-odchudzania/Odchudzanie-prawdy-i-mity-o-dietach-i-odchudzaniu_37968.html

To już wszystkie mity, które dzisiaj dla was przygotowałam. Dajcie znać jak z odchudzaniem jest w was, ale pamiętajcie - dążenie do szczupłej sylwetki nie może być ważniejsze niż zdrowie!

15 komentarzy:

  1. Ja akurat nie czuje potrzeby chudnięcia ale staram sie coraz wievej cwiczyc i uprawiać jakichs sportów i ogolnie sie ruszac. Mysle ze najwazniejsza jest odpowiednia dieta i cwiczenia i duza ilość wody. Bardzo ważna jest takze motywacja i systematyczność. Buziaki! Ps. Gdzie przerabiasz zdj kochana? Chodzi mi o ten mix z napisami ktory jest jakby nagłówkiem posta. 💖

    Caiawichowska

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydadzą mi się te porady, bo będę chciała schudnąć jak urodzę :)
    agnieszka-gromek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, że ktoś pisze o tym i uświadamia, że tyle rzeczy, w które wierzymy na temat odchudzania, to bajki :)

    soylena.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadzam się z wieloma mitami równiez się spotkałam podczas moej drogi w odchudzaniu :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie z odchudzaniem bywa różnie, ale jestem zadowolona ze swojej sylwetki. A, w niektóre mity wierzyłam więc rozwiałaś mi wszelkie wątpliwości.

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc to w wiele mitów wierzyłam :)

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam się ze wszystkim co tutaj napisałaś :) W dzisiejszych czasach, kiedy każdy chce się odchudzać, ale tylko nieliczni wiedzą jak, takie rady są na wagę złota!

    OdpowiedzUsuń
  8. To z chlebem różni się tylko substancjami odżywczymi!

    https://www.strong-power.pl/2017/05/20/pytania-bez-odpowiedzi/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja się nie odchudzam, ale często słyszałam o tym jaki to makaron jest tuczący, a to nieprawda.

    mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgadzam sie ze wszystkim co tu opisałaś przez takie mity wiele ludzi odchudza sie w nie zdrowy sposób
    Mój blog.Zapraszam ♥

    OdpowiedzUsuń
  11. hahaha uwielbiam te mity. Jak ktoś mnie upomina to zwłaszcza :) świetny post

    http://bysanndra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja akurat nigdy się nie odchudzałam i raczej nie będę, ale obecnie moja mama jest na etapie odchudzania więc podpatruje co takiego je. W swojej diecie ma owoce takie jak pomarańcza czy jabłko, ale ma też owoce, ktore wymieniasz jako niewskazane np melona.
    Pozdrawiam, mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja niestety staram się pilnować tego co jem, tak aby do wakacji uzyskać wymarzoną sylwetkę. Przez to twój post jest dla mnie bardzo przydatny. Kilka z tych rad, do których wcześniej się nie stosowałam, muszę wcielić w życie.

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie na nowy post! ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny pomysł na wpis naprawdę bardzo miło mi się czytało.
    Zapraszam serdecznie do mnie nowy post oraz do obserwacji odwdzięczam się buziaki :**
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuję za każdy komentarz i obserwację
♡ Jakakolwiek próba kopiowania treści bloga niesie za sobą konsekwencje prawne.

Copyright © 2014 Dziewczęco.pl , Blogger