Jak zapobiec łamaniu się paznokci?

Dzisiaj postanowiłam znowu poruszyć temat paznokci. Ostatni post o sekrecie pięknych i zdrowych paznokci znajdziecie tutaj. W tym wpisie zdradzę Wam kilka sposobów na to jak zapobiec ich łamaniu. Mam nadzieję, że post będzie dla was przydatny. Dajcie znać w komentarzach jakie są wasze sposoby na mocne paznokcie. Zapraszam!


Pierwszy sposób, o którym chciałabym Wam przypomnieć, bo pojawił się już w poście o paznokciowych sekretach to olej rycynowy z cytryną. Wspominam o nim kolejny raz, ponieważ ten sposób naprawdę pomógł mi wzmocnić moje paznokcie. (Podobną odżywkę możecie zrobić też z oliwy z oliwek i czosnku. Jeszcze jej nie stosowałam, ale słyszałam, że efekty są świetne!)


Kiedy ja miałam problemy z paznokciami zaczęłam jeść więcej owoców i warzyw, szczególnie jabłek i winogron. Zawierają one dużo witamin, dzięki czemu nasze paznokcie się wzmocnią. Jeżeli na waszych paznokciach pojawiają się też białe plamki, to jest to właśnie na skutek niedoboru witamin.
Kolejną ważną sprawą jest uważanie na uszkodzenia spowodowane np. chemikaliami, czy uszkodzenia mechaniczne. Także pamiętajcie, żeby do sprzątania starać się ubierać rękawiczki, nie obgryzać paznokci i nie używać ich jako narzędzi, czyli np. nie otwierać nimi opakowań. Jeżeli twoje paznokcie nie należą do najmocniejszych, regularnie je piłuj (najlepiej za pomocą szklanego lub papierowego pilnika.). i utrzymuj je raczej krótko póki nie staną się twardsze. Pamiętaj też o odpowiednim nawilżaniu. Jeżeli używasz balsamu, czy kremu do rąk, wetrzyj go również w paznokcie. Takie kremy często zawierają różne olejki, które pomogą wzmocnić płytkę paznokcia.
To wszystkie ze sposobów, które są sprawdzone przeze mnie i faktycznie działają. Mam nadzieję, że się u was sprawdzą :).

Na koniec wpisu chciałabym się was o coś zapytać. Pod koniec tego tygodnia jadę na 3 dni do Warszawy, ponieważ zostałam zaproszona na konferencję Meet Beauty. Na pewno zrobię post z tego wydarzenia, ale chcielibyście też vloga? Myślę, że fajnie było by wam pokazać jak to wszystko będzie wyglądało. Dajcie znać w komentarzach, czy chcielibyście, żebym nagrała taki film :).

17 komentarzy:

  1. Mi pomaga regularne łykanie żelaza i odżywka od Bielendy :) od dwóch miesięcy nie złamał mi się paznokieć, a żelazo łykam pół roku

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje sposoby na mocne paznokcie: regularne branie witamin silica oraz hybryda. dzięki temu jakoś się trzymają w ładnej długości. Bardzo żałuję, że nie dostałam się na Meet Beauty, ale nie prowadzę bloga kosmetycznego, wiec rozumiem decyzje organizatorów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też używałam kiedyś hybrydę. Jest to super sposób, jednak niestety mnie uczuliła ;(. A na Meet Beauty może uda Ci się dostać w przyszłym roku :)

      Usuń
    2. Nie sądzę. Blog musi mieć przynajmniej połowę wpisów kosmetycznych, a u mnie kosmetyki mało.
      Zresztą sama sprawdź, co u mnie jest :)

      Usuń
  3. Przydatny post! Moje paznokcie potrzebują pomocy, mimo że używam różnych odżywek :(
    allixaa.blogspot.com - klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja ten olejek stosuje do brwi i rzęs :D ale tego też wypróbuję

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/jeansowa-koszula-i-biae-spodnie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! To brwi i rzęs też mi się super sprawdził :D

      Usuń
  5. ja cierpię na ciągłe rozdwajanie się paznokci, nie mam pojęcia jak to zwalczyć :(

    zapraszam do siebie:
    http://www.szmaratka.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przydatny dla mnie post, bo mi się bardzo łamią paznokcie! Na pewno wypróbuje sposób z olejkiem rycynowym i cytyną!

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Przydatny post ! Niestety mam problem z moimi paznokciami ponieważ lubią się rozdwajać !
    Zapraszam do siebie kochana <3
    stay-possitive.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio cały czas mam na swojej liście zakupów olejek rycynowy, ale chcę go kupić z myślą o rzęsach. Nie miałam pojęcia, że do paznokci się również nada! Teraz nie zostaje mi nic innego, jak kupić zapas! :))

    Jull.pl - klik!

    OdpowiedzUsuń
  9. Przydatny post! Ja mam okropny problem z zapuszczeniem paznokci, właśnie przez ich łamliwość.

    Zapraszam do mnie -> http://agrafka-blog.blogspot.com/2017/05/nowosci-glantier-konkurs.html. Trwa konkurs do wygrania rabat -40% na perfumy firmy Glantier :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobry post, ja używam takiego lakieru z wibo który utwardza paznokcie "diamond hard" :P
    http://aleksandralucystein.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Witaminy to podstawa! U mnie również owoce bardzo dobrze wpływają na kondycję paznokci.
    Super wpis <3

    Pozdrawiam ♥
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  12. olejki są rewelacyjne. rycynowy używam na brwi i rzęsy. na paznokciach używam mollon pro - głównie wtedy gdy nie noszę hybryd. nigdy nie używałam rycynowego, ale moja przyjaciółka tak- i jej się nie łamały i wizualnie ładniej wyglądały :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie miałam problemów z paznokciami, ale czasami pojawiają się te białe plamki. Na pewno skorzystam!

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Super post kochana <3

    http://veronicallmee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuję za każdy komentarz i obserwację
♡ Jakakolwiek próba kopiowania treści bloga niesie za sobą konsekwencje prawne.

Copyright © 2014 Dziewczęco.pl , Blogger