Jak zaakceptować swój wygląd i pokochać siebie?

Wszystkie wiemy, że wygląd nie jest najważniejszą częścią naszego życia, ale nie oszukujmy się, jest ważny. Każda z nas chce czuć się dobrze w swoim ciele i wyglądać jak najlepiej, jednak nie ma ludzi idealnych i myślę, że każda z nas ma jakieś większe i mniejsze kompleksy. W dzisiejszym wpisie chciałabym poruszyć temat tego jak zaakceptować swój wygląd i pokochać siebie. Koniecznie podzielcie się swoja opinią na ten temat w komentarzach. Zapraszam!


Na początku tego wpisu chciałabym zaznaczyć - Nie musisz być doskonała! Nie ma ludzi idealnych, a nawet wielkie ikony stylu i urody poprawiają ją sobie przez wszelkiego rodzaju zabiegi oraz ogromną pracę makijażystów i stylistów.


Bądź asertywna! Dziwi cię to, że asertywność ma wpływ na twoją akceptację siebie i swojego wyglądu? Prawda jest taka, że ma na to ogromny wpływ. Asertywność to nie tylko zdolność mówienia 'nie', ale także umiejętność wyrażania swojego zdania i poczucie własnej wartości, co wiąże się z akceptacją siebie. 

Staraj się też nie oceniać i nie zazdrościć innym. Czasem jest to trudne, ale trzeba się tego nauczyć, ponieważ jeśli stale będziemy porównywały się do innych, nigdy nie będziemy zadowolone ze swojego wyglądu. 

Bardzo ważne jest też nie przejmowanie się opinią innych osób. Owszem, czasem możesz zainspirować się czyjąś opinią, ale jeśli jest ona sprzeczna z tym co ty czujesz i co tobie się podoba, nigdy nie bierz jej do siebie.

Nie podcinaj sama sobie skrzydeł! Każdy jest największym krytykiem dla samego siebie i zazwyczaj widzi siebie w o wiele gorszym świetle niż inni. Kiedy mówisz sobie "jestem gruba, głupia, brzydka", sama sobie pędzasz się w dołek.

Rozwijaj się! Ćwicz swoje talenty i umiejętności, skoncentruj się na tym co robisz najlepiej - na twoich największych zaletach, a nie na tym co nie podoba ci się w twoim wyglądzie, czy charakterze. Zauważaj swoje osiągnięcia, nagradzaj się i bądź z siebie dumna. Zobacz jak wartościową osobą jesteś!

Samoakceptację czasami wypracowuje się latami, ale mam nadzieję, że i wam się uda i moje rady nieco wam pomogą. Na koniec dzisiejszego wpisu, chciałabym zaprosić was na mojego drugiego bloga (>>nataliawolek.blogspot.com<<), na którym już niedługo pojawi się sesja, której zapowiedź widzicie poniżej.

ROMPER - HERE



26 komentarzy:

  1. Swój wygląd jest trudno zaakceptować - wiecznie widzimy jakieś niedoskonałości, na które tak naprawdę nikt nie zwraca uwagi. Bo albo ich nie ma albo wprost przeciwnie - nadają nam charakteru.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym ja tak umiała się zaakceptować w pełni :) ciągle nad tym pracuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja uważam, że mogę być doskonała! Ale dla siebie. Moja samooakceptacja polega, że przez wiele (nie wszystkie, zdarzają się gorsze) dni w roku patrzę na siebie i myślę, że jestem ładna i fajna. Tak sama siebie nauczyłam się postrzegać ze szczerością. I to mi wystarcza. To że komuś innemu się mogę nie podobać, już kompletnie mnie nie obchodzi. To nie moja sprawa. Ważne byśmy sami sobie się podobali :) I dbali o siebie dla siebie. Nie ma co się oszukiwać. Kiedy czujemy się brzydcy, nieatrakcyjni i nie dbamy o siebie, od razu jakoś tak mało przyjemnie na duszy, a czasem rodzi się wstyd przed innymi i niska samoocena. Takie jest moje zdanie. Można mieć krzywe zęby, ale przecież można o nie dbać, by były białe. Można mieć niezbyt piękne włosy, ale można wymyślić dobre fryzury. O to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że nie akceptuje się jeszcze tak w pełni, ale się staram :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja niestety wciąż widzę pewne mankamenty godne zmian, jednak osobiście uważam, że to czego nie akceptujemy należy zmienić, a dopiero to czego nie zmienimy- zaakceptować!

    W wolnej chwili serdecznie zapraszam do mnie na nowy post! ❤
    modaiurodawedlugjulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny wpis! :) Niestety w dzisiejszej dobie internetu, telewizji i gazet ciężko jest w pełni siebie zaakceptować :/ Ale zawsze trzeba próbować :)

    http://grzesiakjuliaart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nikt doskonały nie jest i tu nie powinno się krytykować samej siebie. Jeśli coś nam się nie podoba w nas to trzeba działać i zmieniać swoje niedoskonałości . Trwa to latami ale warto jeśli czegoś nienawidzimy w samej sobie. Najprościej jest zaakceptować to co mamy ;)
    Każdy powinien odkryć w sobie piękno.


    https://sisterschannelfashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Samoakceptacja często przychodzi z wiekiem kiedy trochę piorytety się zmieniają Ale bardzo fajny wpis ! Zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja czasami nie potrafię zaakceptować siebie, bardzo się staram ale nie zawsze mi to wychodzi. Mam nadzieję, że krok po kroczku i dam radę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Temat jest własciwy b dużo z nas ma z tym problem :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/05/dark-blue-jacket.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam sie z Toba! Nie ma ludzi idealnych i trzeba zyc w zgodzie z samym soba. Nie oceniać innych, nie myslec ze o tamta modelka ma ladne wlosy, urode i figurę a mu jestesmy tacy i tacy. Trzeba pokochać siebie i doceniac to jak wyglądamy bo jestesmy jedyni w swoim rodzaju💖

    Caiawichowska

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawy wpis :) Przyda się każdej z nas :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trudno jest zaakceptować siebie jednak im bardziej będziemy do tego o mały kroczek bliżej, tym nasze szczęście bedzie rosło. Lepiej akceptować siebie, niż ciągle wyrzucać sobie wady, jakieś niedoskonałości skoro nikt nie jest idealny :)
    Mądry post

    Pozdrawiam
    FotoHart

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry temat, większość teraz nastolatków boryka się z tym problemem i dzieją się tragedię. Każdy musi zaakceptować siebie jakim jest, poczucie wartości wzrasta i czujemy się lepiej.
    Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  15. największe gwiazdy czasem wyglądają tak samo jak my, normalni cudzie :)
    prawdą jest że profesjonalny makijaż działa cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze napisany wpis. Cieszę się, że Poruszasz taki temat i masz takie fajne rady :)

    http://www.merloczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Akceptacja samego siebie nie jest łatwa, szczególnie w wieku nastoletnim - sama obecnie przez to przechodzę :D Nikt nie jest idealny, każdy ma jakieś wady :)
    Obserwuję!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Swój wygląd ciężko jest zaakceptować.Jestem w trakcie leczenia Izotekiem. Możesz o moim leczeniu poczytać u mnie na blogu. Niestety moja cera nie jest idealna i ciągle widzę coś co bym zmieniła i jeszcze sporo mi do tego by się zaakceptować jednak staram się zmieniać w sobie to co mogę tak bym siebie akceptowała :)

    suszilifestyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo mądry i dobrze napisany post a rady ciekawe, jednak dla mnie nie przydatne,bo ja akceptuje siebie ale na pewno innym się przydadzą ;)

    https://www.strong-power.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. Zdecydowanie najbardziej istotne jest uświadomienie sobie, że nie ma ludzi idealnych :) Nawet właśnie ikony albo coś sobie poprawiają, albo swoje kompleksy dobrze maskują, aby nie było ich widać na wielkim ekranie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo trafny post. Zaakceptowanie siebie to klucz do szczęścia :)
    Obserwuję, świetny blog!
    Mój blog :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Hej ciezko mi czytac o samoakceptacji kiedy mowi o tym tak doskonala osoba 😖

    OdpowiedzUsuń
  23. Przecudowny i niezwykle inspirujący wpis! Oby tak dalej <3

    Buziaki ♥
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  24. Akceptacja siebie według mnie jest związana z pewnością w życiu. A kto nie jest pewny siebie i nie potrafi powalczyć o swoje będzie miał cięższe życie..

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuję za każdy komentarz i obserwację
♡ Jakakolwiek próba kopiowania treści bloga niesie za sobą konsekwencje prawne.

Copyright © 2014 Dziewczęco.pl , Blogger