Pielęgnacja: Jak pozbyć się przesuszonej skóry twarzy?

 Przesuszona cera. Coraz częściej spotykam się z tym problemem wśród wielu osób. Bardzo ciężko znaleźć jest kosmetyk, który ''załatwi'' ten problem, jednak mało osób zdaje sobie sprawę z tego, jak proste kroki pomijają w walce z suchą skórą. W dzisiejszym wpisie postaram się odpowiedzieć na pytanie skąd biorą się przesuszone miejsca na naszej twarzy, oraz podać Wam sposoby, dzięki którym pozbędziecie się tego problemu. Zapraszam!



 Zauważyłam, że przesuszenie skóry często pojawia się u osób mających problem z trądzikiem. Dlaczego? Przecież paradoksalnie cera u takich osób powinna być przetłuszczająca się, a nie sucha. Już tłumaczę w czym tkwi problem. Wiele osób walczących z trądzikiem sięga po kosmetyki matujące, co nie zawsze jest dobrym wyborem. Takie kosmetyki często zawierają w swoim składzie alkohol, który bardzo wysusza naszą skórę ( i nie tylko. Podobne działanie ma również na włosy! ). I tak przechodzimy do punktu pierwszego, czyli:

Kolejną rzeczą, którą zauważyłam u osób walczących z trądzikiem jest stosowanie mydła do mycia twarzy. Uwierzcie mi, jest to najgorsze co możecie zrobić swojej cerze. Kiedyś spotkałam się z taką odpowiedzią: ''Mydło wysusza moją skórę, a przecież trądzik spowodowany jest przez przetłuszczaniem się skóry i trzeba ją wysuszać.'' Nic bardziej mylnego! Cerę trądzikową powinno się nawilżać! Zapytacie - Dlaczego nawilżać, skoro sama w sobie jest tłusta? A to dlatego, że gdy my dostarczymy naszej skórze odpowiednie nawilżenie, nie będzie ona musiała wydzielać łoju (Łój tworzy na skórze warstwę ochronną, ale nadmierne jego wydzielanie powoduje problemy skórne.).

Następnym istotnym pytaniem, które musisz sobie zadać, to czy pijesz wystarczające ilości wody w ciągu dnia. Wiem, że pewnie słyszałaś o tym wiele, wiele razy, ale ma to istotny wpływ nie tylko na naszą skórę, ale także na kondycję włosów, paznokci, szybszy metabolizm i wiele więcej. Minimalna ilość wypitej wody w ciągu dnia powinna wynieść 2 litry. Najlepiej więcej, ponieważ 1 litr powinien przypadać na 1000 dostarczonych kalorii. Człowiek dziennie dostarcza około (najczęściej ponad) 2000 kalorii.

Ostatnim, według mnie jednym z ważniejszych kroków w walce z przesuszoną cerą jest odstawienie makijażu na okres zwalczania problemu. Najlepiej w ogóle nie używaj podkładu i pudru. Te kosmetyki dodatkowo wysuszają skórę. Wiem, że to może być trudne, jednak gwarantuję, że twoja skóra będzie Ci za tę przerwę bardzo wdzięczna.


Na koniec mam dla Was świetny przepis na maseczkę, która na pewno poprawi stan waszej cery ♡.

Maseczka na twarz. Przygotuj specjalną maseczkę z żółtek jaj, oliwy z oliwek i soku z cytryny. Do miseczki dodaj składniki w odpowiednich proporcjach – 1 żółtko jajka, 1 łyżeczka oliwy z oliwek i kilka kropli soku z cytryny. Wieczorem, przed kąpielą, nałóż maseczkę na twarz i pozostaw na około 15 minut. Jest to bardzo skuteczny domowy sposób na suchą skórę.


OBSERWUJ BLOGA


29 komentarzy:

  1. O tej maseczce z żółtek jaj nie słyszałam, ale chyba ją w najbliższym czasie wypróbuję ☺ Poza tych wszystkich kroków od jakiegoś czasu się trzymam i tak jak problemy z suchą skórą miałam - tak znikają ☺

    Hejka! Będzie mi bardzo miło, jeżeli wpadniesz na mojego bloga i zostawisz po sobie ślad w postaci obserwacji oraz komentarza. ☺ normalbutdidnot.blogspot.com (click)

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ten dzień wolny od makijazu to ja stostuje aby brwi i rzęsy odpoczęły :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2017/09/bordowy-set-od-zafulcom.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja niestety mam ciągle tłustą :/

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Suche skórki to jest definitywnie najgorsza rzecz jaka może się przydarzyć! Nawet wielkiego pryszcza da się ukryć, a te małe dostające gówienka sprawiają, że wygląda się jak popękana pustynia. Porażka!
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam kiedyś duży problem z suchą skórą twarzy ale zaczęłam pić dużo wody, stosować kremy nawilżające i przestałam nakładać podkład. Od czasu do czasu robię jakieś maseczki i twarz wygląda dobrze. Jest nawilżona, gładka, taka jakiej oczekiwałam :)
    Ciekawe rady, pewnie przydatne dla wielu osób z tym uporczywym problemem
    Zza Obiektywu

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę wypróbować tą maseczkę! Czasem zdarza mi się mieć suchą skóre! Chętnie zobaczyłabym u cieie na blogu coś o domowej pielęgnacji włosów ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. O twoje rady na pewno mi się przydadzą, bo mam właśnie tłustą cerę :)
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  8. Kiedyś borykałam się z przesuszoną skórą. Aktualnie staram się ją jak najlepiej i najczęściej nawilżać. Po mojej pielęgnacji problem szybko ustąpił :)
    Fajny, kreatywny post.
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kiedyś miałam problem z przesuszoną skórą, ale doszlam do wniosku, że coś z tym muszę zrobić. Poczytałam trochę i zastosowałam się do takich samych rad jak Twoje i pomogło :* Pozdrawiam :) podoba mi się to jak przekazujesz informacje

    https://makaroni1.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  10. Jejku bardzo przydatny wpis <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja skóra twarzy po wakacjach była bardzo przesuszona ale poradziłam sobie z nią używając peelingu <3

    nouw.com/roksanaryszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba wolałabym mieć suchą skórę na buzi niż trądzikową :( niestety nie skorzystam z rad, ale fajnie się czytało! :D BLOG - golawskarolina

    OdpowiedzUsuń
  13. ja jak juz przyjde ze szkoly oczyszczam skore i gruba warstwa kremu :D

    nowy post! https://justemsi.blogspot.com/2017/09/vintage-autumn.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Skóra o wiele bardziej nabiera kondycji jak na jakiś odstawia się makijaż, polecam!
    pozdrowionka,
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak dawno mnie tutaj nie było! Muszę nadrobić braki :p
    Często mam problem z suchą skórą na nosie i policzkach, mimo że moja cera jest naprawdę baardzo tłusta. Zawsze pomaga mi najzwyklejsza maseczka z Ziaji :)
    MÓJ KANAŁ NA YT-KLIK
    NOWY POST-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, świetny post, spodobał mi się! :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatny wpis. Osobiście mam kilka sposobów na walkę z suchą skórą twarzy:
    staram się pić dużo wody codziennie
    dokładnie ją oczyszczam
    stosuję olejkowe serum ( na dzien z witamina C)
    oraz wieczorem nakładam bardzo grubą warstwę kremu nawilżajacego

    OdpowiedzUsuń
  18. ja kiedyś do mycia twarzy używałam mydła siarkowego, które strasznie wysuszyło moją twarz i skóra schodziła mi wręcz płatami...
    nataliagozdur.blogspot.com ZAPRASZAM!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja na szczęście nie borykam się z tym problemem, choć też walczę ze swoimi wypryskami co jakiś czas się pojawiającymi :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  20. Polecam dużo maseczek oraz aloes. :)
    obserwuję #481
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny blog i ciekawe posty! Cudowne zdjęcia! Zapraszam do mnie :)
    https://zaczytanakociara.blogspot.com/ dopiero zaczynam ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Osobiście nie mam już problemu z przesuszoną skóra, a to dzięki kremowi alantan który poleciła mi pani dermatolog. Świetny poradnik! ♥

    MELA BLOG

    OdpowiedzUsuń
  23. Super post !!!
    Zapraszam do mnie http://kreatywnieinaczej.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja akurat mam zupełnie odwrotny problem z cerą,ponieważ moja się przetłuszcza :/
    Ale post na pewno dla wielu ludzi przydatny :D

    https://www.facebook.com/spottedlezajskiokolice/posts/813411145506924

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja mam dosc sucha cere i jest to strasznie irytujace, ale moze wyproboje tej maseczki. Miejmy nadzieje, ze dziala :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie: http://karolinalisa.xaa.pl/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja bym dodała olejowanie twarzy i przede wszystkim zdrową dietę bogata w witaminy i minerały: zielone warzywa, owoce, nasiona i orzechy.

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja mam tłustą cerę, więc chyba mi to nie pomoże, ale napewno jest to przydatny post.
    My Blog

    OdpowiedzUsuń

♡ Dziękuję za każdy komentarz i obserwację
♡ Jakakolwiek próba kopiowania treści bloga niesie za sobą konsekwencje prawne.

Copyright © 2014 Dziewczęco.pl , Blogger